Khalil Gibran "PROFETUL"

"Cand dintii tai zdrobesc un mar, spune-i in inima ta: semintele tale vor trai in trupul meu. Mugurii tai de maine vor inmuguri in inima mea, mireasma ta va fi respiratia mea si impreuna ne vom bucura de-a lungul tuturor anotimpurilor." Khalil Gibran "PROFETUL"

joi, 27 octombrie 2011

PAINICI CU GERMENI DE SCHINDUF SI GRAU

Aveam in frigider germeni de schinduf si de grau, cam de 5 zile ... se apropiau vertiginos de expirare si m-am gandit ca ar fi cazul sa fac ceva cu ei. Am pus in salate, am mancat cu miere, dar tot au mai ramas ... si atunci, ce mi-am zis? Hai sa fac  niste painici in care sa-i folosesc. Mi-am pus mintea la dospit si iata ce a iesit (iar fac rime, hm!):


PAINICI CU GERMENI DE SCHINDUF SI GRAU
Ingrediente:
- 10-15 linguri de germeni de schinduf;
- 10-15 linguri de germeni de grau;
- 1/2 kg fulgi de ovaz;
- 1/4 kg de fulgi de grau spelta (de la Petras Bio);
- 2 dovlecei medii;
- 6-7 bucati de rosii uscate si conservate in ulei;
- 4-6 linguri ceapa verde uscata;
- 1 lingurita de cimbru uscat/verde;
- 2 lingurite de patrunjel uscat/verde;
- 5-6 frunze de busuioc;
- 5-6 linguri din uleiul preferat (eu am pus de floarea soarelui) obtinut prin presare la rece;
- 1 lingurita sare neiodata;
- apa pura cat cuprinde.
in astetarea deshidratorului


Tehnologie:
Prefacem fulgii in faina, cu ajutorul robotului si apoi punem faina deoparte, pana ne ocupam si de celelalte ingrediente, astfel: germenii se macina primii si apoi, dovleceii ciopliti in bucatele ii punem mintenas in robot si-i aducem in stadiul de pasta, in care, adaugam, pe rand, rosiile uscate si scurse de uleiul in care au stat si s-au inmuiat (maruntite cu cutitul , in prealabil), busuiocul cu norocul, cimbrul cel parfumat, ceapa verde uscativa, patrunjelul maruntelul si apoi, pentru a obtine o cremosenie de pasta,  uleiul cel la rece presat... iar pasta obtinuta, atat de gustoasa si aromata, incat iti vine s-o mananci imediat, o punem, totusi, peste faina cea pusa la asteptat. Acum, urmeaza framantarea painicilor, punand apa plata cat cuprinde, adica pana obtineti o pasta vascoasa, usor de modelat. Dati deoparte si pregatiti tavile deshidratorului si hartia de copt, dupa care, este bine sa aveti pregatit un bol cu apa, in care sa va inmuiati mainile, in vederea formarii painicilor.... deci, cu mana umeda, formati un fel de parjoale, pe care le asezati pe foaia de copt (care este asezata pe tava deshidratorului, desigur) si prin apasare, se formeaza painicile rotunde, cam de 3-4 mm grosime (mai subtire=mai crocant, mai gros=mai moale) si cca 10 cm diametru. Mie mi-au iesit 32 de painici delicioase.
Se baga la deshidratat pentru 10-12 ore (se intorc dupa 8 ore) sau pana obtineti consistenta dorita.
Sunt  MINUNATE.
Noi le-am consumat simple, cu guacamole, cu rosii tocate marunt amestecate cu usturoi si ulei extravirgin, cu branzica raw, cu pasta pufoasa de dovlecei, cu salate etc.
mimand bruschetele

Pofta sanatoasa va doresc!
Cu drag,
Luciana

4 comentarii: