Khalil Gibran "PROFETUL"

"Cand dintii tai zdrobesc un mar, spune-i in inima ta: semintele tale vor trai in trupul meu. Mugurii tai de maine vor inmuguri in inima mea, mireasma ta va fi respiratia mea si impreuna ne vom bucura de-a lungul tuturor anotimpurilor." Khalil Gibran "PROFETUL"

marți, 5 aprilie 2011

Supersalata delicioasa de paste

Nu stiu altii cum sunt, dar eu adoram spaghetele "al dente", asa, usor crocante si lungi, uneori bune de folosit ca in "Doamna si Vagabondul". ... si, am avut o revelatie la ... prezentarea Ligie Pop, la care am participat in toamna anului trecut, unde am gustat delicioasele spaghete de dovlecei facute la un superaparat manual (reteta si aparat care le puteti vizualiza  aici). Bineinteles ca in cel mai scurt timp mi-am achizitionat acel aparat si am inceput sa fac spaghete cu el .... spaghete de dovlecei, spaghete de morcovi, de gulii, de pastarnac, de castraveti, spaghete chiar si de mere (dar n-au prea iesit pentru ca merele au o textura total necorespunzatoare pentru spaghete)... si m-am pus pe creeat sosuri pentru aceste spaghete, iar azi va voi recomanda salata de paste de dovlecei superdelicioasa, supersimpla si cu ingrediente superaccesibile, deci .... abracadabra, ciribic, ciribaboi.....


Supersalata superdelicioasa de paste

Ingrediente:
- 1-2 dovlecei sau zuchinni;
- 3 catei de usturoi;
- ulei presat la rece (din care preferati, eu am pus de canepa);
- otet de mere;
- sare neiodata, de mare sau din Himalaya (la noi sarea neiodata poate fi comercializata - legea, deh, bat-o vina!- doar la magazine naturiste si farmacii si ambalata la maxim 500 grame);
- aparat de facut spaghete de legume, sau macar o mandolina.

Tehnologie:
Se curata dovleceii (se si spala in prealabil, mi-am adus aminte si eu), sau daca sunteti siguri ca sunt organici puteti sa-i lasati si cu coaja (dar se spala si in aceasta situatie), pot fi mai amarui, dar nu cred ca e un impediment, nu? Se fac spaghetele sau tagliatelele (cu mandolina bineinteles), se sareaza si se lasa sa se odihneasca pana facem sosul cel mult laudat. Adica se piseaza usturoiul si se amesteca bine cu uleiul, otetul si sarea, dupa gust. Daca va place mai putin acra puteti pune si putina apa plata, purificata sau de izvor. Dupa care se amesteca cu spaghetele odihnite si se mai lasa doua - trei minute pentru imbinarea aromelor. Se serveste cu multa placere si alaturi de humus crud,  paini raw.z, etc.

Va doresc pofta buna!
Cu drag,
Luciana

3 comentarii:

  1. Buna Luciana,

    Multumesc mult ca m-ai adaugat in lista de blogroll!

    Mult succes in tot ce faci si multa, multa sanatate!

    Betty

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Betty,

    felicitari pentru blogul tau! Imi face mare placere sa il urmaresc. Este foarte interesant si instructiv.
    Mult succes si sanatate si tie!

    Luciana

    RăspundețiȘtergere
  3. salut, de unde ai cumparat spiralatorul ?

    RăspundețiȘtergere