Khalil Gibran "PROFETUL"

"Cand dintii tai zdrobesc un mar, spune-i in inima ta: semintele tale vor trai in trupul meu. Mugurii tai de maine vor inmuguri in inima mea, mireasma ta va fi respiratia mea si impreuna ne vom bucura de-a lungul tuturor anotimpurilor." Khalil Gibran "PROFETUL"

miercuri, 6 aprilie 2011

"CARTOFI PRAJITI" DIN TELINA

Am adorat cartofii prajiti .... in liceu si in facultate ii mancam dimineata, la pranz si seara ... o exasperasem pe mama.... atunci cand ma intreba ce vreau sa mananc, ii raspundeam ... cartofi prajiti cu friptura si salata. Partea buna era ca imi placeau si cruditatile (foarte mule fructe crude si legume si zarzavaturi salata) ... dar cartofii prajiti, ah, cartofii prajiti!!!!
... si intrand pe blogul Oliviei Marogel, ce credeti ca am gasit? O reteta intitulata "Cartofi prajiti" aici care m-a facut sa scot repede din frigider si din dulap cele necesare pregatirii ei . Am facut-o, am admirat-o, m-am intrebat, oare o sa fiu incantata sau dezamagita ... si am indraznit sa gust ... si mi- a placut, chiar mi-a placut. Nu-i totuna cu cartoful prajit, dar:
- este crocantzel;
- este placut la gust;
- imi place si o sa repet si o sa incerc s-o fac si mai pe gustul meu, si iata varianta care m-a incantat cel mai tare:

"CARTOFI PRAJITI" DIN TELINA

fara cartofi si fara prajit.

Ingrediente:
- o telina potrivita;
- 1 lingurita de curry praf (eu il prefer pe cel de la Fucs);
- 1 lingurita fulgi de drojdie inactiva;
- 1 lingura ulei presat la rece de care va place, eu am folosit de porumb;
- sare neiodata, de preferat de mare sau Himalaya - dupa gust;
Tehnologie:
Se curata telina si se spala, dupa care se taie (de preferat cu un cutit ceramic pentru a intarzia oxidarea) sub forma de cartofi pai. Se amesteca bine, bine (pana la omogenizare) sarea cu condimentele si cu uleiul, dupa care se pune peste telina pai si se amesteca. Se lasa la odihnit, spre potentarea si patrunderea aromelor, cca 10-15 minute.
Se servesc cu multa pofta si voie buna!
Bineinteles, se pot insoti cu painici Raw.z, crakersi, salate etc...

Pofta buna!
Luciana

Un comentariu: