Khalil Gibran "PROFETUL"

"Cand dintii tai zdrobesc un mar, spune-i in inima ta: semintele tale vor trai in trupul meu. Mugurii tai de maine vor inmuguri in inima mea, mireasma ta va fi respiratia mea si impreuna ne vom bucura de-a lungul tuturor anotimpurilor." Khalil Gibran "PROFETUL"

miercuri, 1 iunie 2011

INGHETATA DEMENTIALA RAW

Recunosc... Sunt o impatimita a inghetatei ... de vanilie, de menta, de cacao, de fistic de.... inghetata... si cand am descoperit inghetata de banane am inceput sa exeperimentez si sa experimentez si ... sa experimentez si .... iata doua variante care imi plac raw te tot.

Inghetata cu menta si cacao

















Inghetata cu menta si vanilie















Inainte de a scrie versatila reteta as vrea sa mai spun cateva cuvinte despre INGHETATA, nu ma pot abtine !!! Inghetata, acest asa zis desert (eu cred ca poate fi si felul I, si felul II si chiar si desert), cremos, racoritor, innebunitor pentru papilele gustative, parfumat, aromat, senzational, inspirant si .... cred ca ar fi bine sa ma opresc aici ... deja imi vine sa ma duc in bucatarie si sa mai fac niste .... INGHETATA. 
Dar .... sa retetim, nu ?

INGHETATA DEMENTIALA RAW

Ingrediente:
- 2 banane mari sau 3 banane mici, bine coapte;
- 4-6 frunze de menta proaspata, sau 2-3 picaturi ulei esential de menta sau o lingurita de menta uscata;
- 1/4 lingurita pudra de vanilie (optional);
- 1-2 lingurite cacao raw sau macar organica(pentru varianta cu cacao);
- 1-2 linguri seminte de canepa decorticata, de preferat bio;
- 1-2 linguri miere, cu totul si cu totul optional.

Tehnologie:
Bananele despielitate, ciopartite frumos in felii cu ceramicul si congelate bine pret de cateva ore (pana devin bocna) sau pana vreti sa pregatiti inghetata, dar nu mai mult de 3 luni (ati putea astepta atat de mult? Eu, cu siguranta, NU). Se scot cu nerabdare din congelator si, in timp ce se dezgheta suficient sa poata fi scoase din recipient (ce rime!!!) se aleg si se spala cu grija frunzele demente si se numara in gand, batand tacticos din picior (de nerabdare desigur) pana se pot pune in robotul cu lama S, unde se mixeaza pana rezulta o "crema super-cremoasa". In acel moment se adauga si restul ingredientelor si se mai "robotesc" pana se fac praf.  Daca inghetata se ridica innebunita pe peretii vasului robotului, nu ezitati s-o impingeti inapoi cu o spatula (lingura) de lemn. Cand crema redevine cremoasa si omogena, gustati si daca simtiti nevoia mai adaugati-i una-alta. Daca nu, continuati sa gustati pana se termina si daca voi considerat ca mai aveti nevoie si de alte pareri, nu ezitati sa le dati si altora sa guste.
Era sa uit.... ornati cu seminte de canepa! Nu o sa va para rau, doar raw.

Va doresc pofta buna!!!!

PONT: Daca puneti miere cand incepeti sa mixati bananele, veti obtine niste bilute mici, dulci si usor crocante, o minunatie, nu alta.

Bucurati-va de dulce fara teama de calorii!
Cu drag,
Luciana

5 comentarii:

  1. Hristos s-a inaltat!
    draga Luciana, m-ai corupt, m-am racorit si eu cu o inghetata de banana si putin ananas, necongelat, cai banana mea congelata era cam mica. Acum am pus o banana la congelator pentru inghetata cu menta. Abia astept sa o incerc pe cea cu flori de salcami, cand o sa infloreasca.
    Te imbratisez

    RăspundețiȘtergere
  2. Adevarat s-a inaltat!
    Draga Mia, am sa fac si eu cu ananas. Imi suna bine. Sa-mi spui cum ti se pare. Pe vremurile neraw mancam inghetata cu un sentiment de vinovatie (cate calori?!), acum ... fara grija.
    Cu drag,
    Luciana

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Luciana,

    Explica-mi te rog, ca unui incepator ce sunt, ce inseamna lama S a robotului.Ce putere ar trebui sa aiba robotul? Din ceea ce stiu, inghetata se face cu ajutorul unui aparat special pentru inghetata, sau poate, nu asa cum vad in reteta ta.

    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. mie imi pari putin analfabeta

    RăspundețiȘtergere
  5. esti o maniaca dementa, ma cac in inghetata ta

    RăspundețiȘtergere