Khalil Gibran "PROFETUL"

"Cand dintii tai zdrobesc un mar, spune-i in inima ta: semintele tale vor trai in trupul meu. Mugurii tai de maine vor inmuguri in inima mea, mireasma ta va fi respiratia mea si impreuna ne vom bucura de-a lungul tuturor anotimpurilor." Khalil Gibran "PROFETUL"

luni, 8 august 2011

CHIFTELUTE MARAWNATE

Am descoperit cele mai grozave chiftelute din toate timpurile mele raw sau ne-raw. Sunt super incantata si vreau sa le multumesc pentru aceasta magnifica reteta Anei si lui Raul Ghica care, pe site-ul lor, au postat niste retete de-a dreptul creatoare de dependenta. Sunt dementiali de-a dreptul.... Iar sosul ... sosul ... cred ca i s-ar putea scrie poezii, atat e de gustos... Pana si sotului meu, care priveste cu multa reticienta hrana vie, i-au placut foarte tare... ce sa mai, incercati-le, merita cu siguranta!!!

CHIFTELUTE MAR(AW)NATE
CHIFTELUTE MARAWNATE
Ingrediente:
1. pentru sos (care trebuie facut primul pentru ca o parte din el o folosim in compozitia chiftelutelor):
- 4-5 rosii proaspete;
- o mana de rosii marinate deshidratate sau 6-7 rosii uscate la soare rehidratate sau din cele conservate in ulei (se gasesc la Billa, Kaufland, Real etc.);
- 1 lingurita de miere sau alt indulcitor raw (se poate adauga sosul ramas de la rosiile marinate deshidratate si care este deja dulce);
- 2-4 catei de usturoi (daca aveti blender de mare putere puteti sa-i lasati cu coaja, deoarece se face praf, in plus beneficiem de vitaminele si mineralele stocate acolo);
- 1 lingura de suc de lamaie si 1/2 lingurita de coaja de lamaie razuita (optional); in loc de suc de lamaie se poate folosi otet de mere cu miere luat de la mierari sau facut de voi;
- 3 linguri ulei de masline extravirgin sau orice alt ulei crud obtinut prin presare la rece, dupa preferinte;
- busuioc proaspat dupa gust (mie mi se pare minunat si pun mai mult decat scrie in retete).
2. pentru chiftelute
- 1 cana migdale hidratate peste noapte (sau orice alte nuci sau seminte preferati);
- 1/4 cana sos facut mai inainte (v-am spus eu!)
- 1 ceapa mare sau o legatura de ceapa verde;
- 1 lingura suc de lamaie;
- 1 lingura de amestec in parti egale de cimbru, oregano, maghiran, busuioc, patrunjel etc.,
- sare neiodata, de preferat himalayana sau macar de mare.
Tehnologie:
1. pentru sos: 
daca blenderul este puternic, dupa ce scoateti de la rosiile proaspete partea de la codita, le asezati frumos in blender si tocati/maruntiti pana se face un sos cremos, frumos colorat si mirosind de-a dreptul innebunitor. Daca nu este asa puternic ajutati-le maruntindu-le inainte cu cutitul ceramic (de preferat), desi, daca ma gandesc bine, blenderul are cutite metalice, asa ca oricum oxidarea se face acolo.
2. pentru chiftelute: 
migdalele (curatite de coaja..sau nu - mie imi plac ambele variante) sau nucile/semintele hidratate se maruntesc in robot sau direct in blender daca puterea il ajuta, apoi, in blender se amesteca cu celelalte ingrediente si se maruntesc pana se obtine o pasta cremoasa sau mai zgrunturoasa (e foarte buna si asa). Se formeaza chiftelute mai plate sau mai rotunde (alegerea e a voastra) si se deshidrateaza la 40 grade C 4-6 ore.


Va garantez, sunt geniale!
Pofta buna va doresc!
Cu drag,
Luciana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu