Khalil Gibran "PROFETUL"

"Cand dintii tai zdrobesc un mar, spune-i in inima ta: semintele tale vor trai in trupul meu. Mugurii tai de maine vor inmuguri in inima mea, mireasma ta va fi respiratia mea si impreuna ne vom bucura de-a lungul tuturor anotimpurilor." Khalil Gibran "PROFETUL"

duminică, 7 august 2011

Rawsii marinate deshidratate

Credeam ca n-o sa se mai intample, ca nicio editura nu se va ocupa de traducerea si tiparirea cartilor de bucate raw vegane, desi speram din tot sufletul dar ....  minunea s-a intamplat: intr-o prezentare de exceptie, la un pret cat se poate de rezonabil, a aparut "Bucataria bazata pe cruditati si alimente vii" de Doreen Virtue si Jenny Ross la editura Adevar Divin. Are o multime de retete raw, care mai de care mai tentante...  M-am gandit ca este cazul s-o "inaugurez" si pentru ca aveam ceva rosii prunisoare, pe care ma gandeam sa le deshidratez, m-am inspirat din reteta intitulata "Rosii uscate la soare".
Iata ce a iesit:


Rosii marinate deshidratate
Ingrediente:
- cca 1 kg de rosii prunisoare (sunt mai carnoase si au mai putin lichid);
- 4-5 linguri de ulei de masline extravirgin;
- 1,5 lingurite sare de Himalaya sau demare sau nieodata;
- 2 linguri miere sau sirop de agave;
- 2-3 linguri condimente dupa gust, eu am folosit un amestec de parti egale de cimbru (il ador), oregano, busuioc (un adaptogen minunat) si maghiran.
Tehnologie:
Rosiile bine spalate, se taie, pe lung, feliute subtiri de 4-5 mm, dupa ce s-a scos partea de la codita, pentru ca este toxica. Se pun intr-un castron mai mare si se amesteca, mai intai cu uleiul, apoi cu mierea/siropul de agave si la sfarsit cu restul condimentelor. Se amesteca bine, sa fie cat mai bine acoperite, apoi se pun la deshidratat, la 40 grade C, pe hartie de copt, in tava deshidratorului (eu am Excalibur si sunt foarte multumita de el), sau la soare, acoperite cu o plasa/tifon, pusa astfel incat sa nu atinga rosiile, timp de 18-20 ore, sau cat este nevoie ca sa se usuce bine. Dupa 6 ore se intorc pe partea cealalta.
Rosiile asteptand cuminti, in tava, sa fie bagate la deshidrator
Se pot pastra pana la 2 luni, in recipiente de sticla ermetic inchise. Sunt absolut delicioase!
Pofta buna!
Cu drag,
Luciana

5 comentarii:

  1. Interesant si sanatos in acelasi timp!
    Eu am reusit, acum cativa ani, sa cumpar Jurnalul National impreuna cu o carte semnata Dr. Gillian McKeith "Hrana vie pentru sanatate". Ca sa fiu sincera, abia acum am inceput sa citesc din ea, si pe zi ce trece, cred ca voi deveni in curand raw.
    Te imbratisez si-ti urez o duminica foarte placuta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt si gustoase. Am si eu cartile scrise de Gillian McKeith (pe cele traduse in romana)si sunt foarte interesante, dar preparatele propuse de ea nu-s raw, decat o parte din ele, iar in cartea dedicata hranei vii, mai mult vorbeste despre calitatile celor 12 superalimente decat sa dea retete, din acest motiv nu am luat-o in calcul atunci cand am spus ca-mi pierdusem speranta ca se vor traduce .... Multumesc mult ca imi esti alaturi si sper sa te convingi si tu ca hrana vie este cea mai sanatoasa si gustoasa.... si o spune o fosta omnivora.
    Pupici cu drag,
    Luciana

    RăspundețiȘtergere
  3. ... si sa stii ca iti foarte multumesc pentru ca mi-ai reamintit de ea, are multe lucruri interesante dar de cand m-am hotarat sa fiu peste 80% raw am cam uitat de ea si am pus cartile mai in spate... Cand am luat prima ei carte tradusa la noi am cautat de am innebunit miso, iar cand am fost in Coreea i-am innebunit pe cei de acolo si ei nu intelegeau ce vreau... dar pana la urma tot pe net am gasit, aici in Romania si dupa ce am luat, mi-am dat seama ca am mancat si in Coreea supe care contineau, dar probabil ca se numea altfel.
    Pupici raw si proaspeti,
    Luciana

    RăspundețiȘtergere
  4. Luciana, e demna de toata atentia metoda ta. O s-o incerc si eu. Pica excelent acum cand ma pregatesc de conserve raw pentru iarna.
    Tot cautand o metoda de conservare a legumelor am dat peste retete in care iti propun varianta uscare maxima a legumelor si pastrarea lor in borcane inchise.
    Dar mie imi plac mult cele "umede" si puternic aromate. Ma gandeam sa le ususc trei sferturi si apoi sa le pastrez in ulei aromat cu usturoi si ierburi verzi, tocate marunt. Asa cum gasesc rosiile uscate la soare si conservate in ulei cu usturoi-busuioc-oregano. Ai incercat cumva si asa? Mi-am propus sa pastrez asa dovlecei uscati, vinete, telina, pastarnac, ciuperci (ciupercile vreau sa le murez ca pe varza, fara otet, sa vad ce iese).... toate legumele care au acum toamna un gust atat de natural si puternic, de negasit in rafturi pe parcursul iernii.
    Camelia Patrascanu

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga Camelia,
    sa sti ca o parte din ele le-am pus in borcan si am turnat ulei de masline peste si am mai adaugat usturoi, dafin si piper. O sa-ti spun cat tin. Am sa incerc si eu variantele tale. Mi se par foarte interesante. Multumesc pentru informatii.
    Pupici raw.
    Luciana

    RăspundețiȘtergere