Khalil Gibran "PROFETUL"

"Cand dintii tai zdrobesc un mar, spune-i in inima ta: semintele tale vor trai in trupul meu. Mugurii tai de maine vor inmuguri in inima mea, mireasma ta va fi respiratia mea si impreuna ne vom bucura de-a lungul tuturor anotimpurilor." Khalil Gibran "PROFETUL"

marți, 9 august 2011

INGHETATA DE AFINE CU MACADAMIA

.... si ca sa nu ma dezmint, inca o inghetata, de data asta baza nu mai este de banane ci de nuci macadamia si este buna raw.

INGHETATA DE AFINE CU MACADAMIA

Ingrediente:
- 1 cana afine proaspete sau congelate (de care aveti);
- 1 cana nuci de macadamia (sau de care va plac);
- 1 cana lapte raw (migdale, susan, canepa, seminte dovleac, nuci etc.);
- 1-2 linguri unt/ulei de cocos (optional);
- 1/2 lingurita vanilie (sau dupa gust);
- 2-3 linguri miere raw sau dupa gust;
- un praf de sare de Himalaya sau de mare etc.
Tehnologie:
Se maruntesc nucile de macadamia in robot, dupa care se adauga restul ingredientelor, mai putin untul de cocos, se gusta, se adauga si untul de cocos, se mai amesteca putin in robot, dupa care se pune la congelat. Afinele se pot inlocui cu orice alte fructe de padure sau de "nepadure". Este ornata cu miere, seminte de canepa si flori de menta (sau izma, pentru olteni .....cand am cerut menta in piata, la dragele mele babute de la tara, mai intai s-au uitat la mine, parca un pic dezaprobator, dupa care mi-au zis: "Adica izma, nu?" Am ras si am confirmat... mi-am dat seama cat de draga imi este denumirea asta si ca imi suna atat de frumos pentru ca suna ca atunci cand draga mea bunica, atunci cand ma durea burtica imi zicea ca-mi face si imi si facea un ceai bun, de izma.  Gata cu paranteza ca aproape este mai mare ca reteta...).
Inghetata am facut-o cu afine pentru ca este vremea lor, pentru ca imi plac, iar despre calitatile lor uimitoare aici sau ... aici si .... aici. Ultimul pomenit se refera la cum ajuta dragele de ele in curele de slabire, ceea ce nu-i de colo, nu?
Pofta buna la inghetata!
Cu drag,
Luciana

Un comentariu:

  1. Draga noastra nasa,
    pot spune ca inafara de retetele in sine, pe care le postati si care imi lasa gura apa, sunt extraordinare si "vorbele: pline de umor si voie buna pe care le impartasiti cu noi cititorii. Cateodata cand vad o postare noua pe blog, abia astept sa citesc si "tehnologia".
    p. s. bine ca am invatat ca din bananele inghetate se pot face inghetate, ca acum le amestec cu aproape orice si toata ziua bag la bot inghetata proaspata!!!
    Va pupam apasat!

    RăspundețiȘtergere